جمع خودمانی بچه های طرح ولایت

بسیج دانشجویی استان یزد

جمع خودمانی بچه های طرح ولایت

بسیج دانشجویی استان یزد

کنگره شهدای دانشجو استان یزدنشست خبری اولین کنگره شهدای استان یزد با عنوان "زنگ پرواز" با حضور ملکی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی و دبیر کنگره شهدای دانشجوی استان یزد عصر شنبه اول آذرماه در محل ناحیه بسیج دانشجویی یزد برگزار گردید.

در این نشست آقای ملکی، دبیر کنگره شهدای دانشجوی استان یزد با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال شهدای دانشجو اظهار داشت: به همین مناسبت اجلاسیه نهایی با محوریت شهید علم الهدی برگزار می شود قبل از آن ما در هر استان کنگره شهدای دانشجو خواهیم داشت که در آذرماه امسال این کنگره ها برگزار میشود.

وی افزود: در این راستا کنگره شهدای دانشجوی استان یزد در 13 آذر در سالن ولایت با حضور دانشجویان از سراسر استان با سخنرانی یکی از فرماندهان کشوری و روایتگری حاج رحیم ابراهیم پور برگزار خواهد شد.

رییس ناحیه بسیج دانشجویی درباره کارهای انجام گرفته برای برگزاری یادواره خاطر نشان کرد: ما برای برگزاری دقیق و علمی در بحث شهدای دانشجو احتیاج به بانک اطلاعاتی جامع در شهدای دانشجو داشتیم که با تشکیل کمیته تفحص سیره شهدا ما بانک جامع اطلاعاتی شهدای دانشجو را راه اندازی کردیم و با همکاری با سپاه و اداره حفظ  آثار این اسناد را بررسی کردیم. بدین منظور 30 گروه شهدا پژوهی داریم که با خانواده های شهدا مصاحبه کرده و اطلاعات دقیق شهدای دانشجو را جمع آوری کردند.

وی افزود: شناسایی اولیه با جمع آوری اولیه 174 شهید به صورت اسمی بودند اما در حال حاضر با بررسی دقیق، 110 شهید به صورت مستند مشخص شدند که در این راستا نیز سند آنها وجود دارد و

بعد از کنگره نیز این کار ادامه دارد و این بانک تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به سندهای جمع اوری شده از شهدای دانشجو گفت: تاکنون ده هزار سند از شهدا جمع آوری شده که در این بانک اطلاعات ارائه خواهد شد.

ملکی اضافه کرد: نگاه ما در کنگره، تولید محتوا نیز بوده که بانک جامع اطلاعات، نرم افزار جامع شهدای دانشجوی استان به عنوان اولین نرم افزار مختص شهدای دانشجوی استان یزد، راه اندازی سایت شهدای دانشجوی استان، رونمایی از کتاب های شهیدان بخشنده، محسن زاده و دادرس، تولید فلش کارت زندگی شهدا، رونمایی از کارهای هنری دانشجویان مانند موسیقی و تئاتر از جمله این تولیدات بوده است.

وی شهید علم الهدی را به عنوان محوریت شهدای دانشجو کشور معرفی و افزود: در استان یزد نیز شهید بخشنده به عنوان شهید شاخص معرفی شده که در هفته بسیج با خانواده این شهید  دیدار خواهیم کرد و در این راستا از دیگر خانواده شهدا  دیدار خواهیم داشت.

دبیر کنگره شهدای دانشجو استان یزد ادامه داد: نامگذاری کلاس های درسی، ساختمان های جدید دانشگاه ها به نام شهدای دانشجو از دیگر کارهای ما است که در دانشگاه ها صورت خواهد گرفت.

وی ابراز داشت: در زیر مجموعه این کنگره ما جشنواره ورزشی داشتیم که در رشته های تنیس، تکواندو، تیراندازی و شنا برگزار شد که نفرات برگزیده به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

تئاتر، اجرای تعزیه و رونمایی از محصولات استانی در رابطه با شهدای دانشجوی نیز از دیگر کارهای ما است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون هیچ ارگان و نهادی نتوانسته کاری جامع در راستای شهدای دانشجو انجام دهد اما ما با کیفیت این کار را انجام خواهیم داد تا بتوان از این اطلاعات در تمامی بخش های جامعه و دانشگاه ها استفاده نمود.

وی با اشاره به برنامه های بسیج دانشجویی به مناسبت هفته بسیج گفت: با توجه به سالروز تاسیس قشر دانشجو اعضای ستاد کنگره و جمعی از فعالین دانشجو با نماینده ولی فقیه دیدار خواهند کرد و در این راستا نیز کرسی آزاد اندیشی با موضوعات عفاف و حجاب، خانواده و ماهواره، فضاسازی عمومی سطح جامعه از دیگر برنامه های ما در این هفته می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی